AMI CHALLENGE TOCHT

Met de AMI challenge gaan we meerdere uitdagingen aan met verschillende elementen van de natuur. Deze elementen kunnen bijvoorbeeld zijn hoogte, water oversteken of oriëntatie. Tochten kunnen tevens vervoersmiddelen bevatten als bijvoorbeeld kano's of mountainbikes en indien gewenst regelen wij een slaapplek voor u. Waar mogelijk organiseren wij een tocht voor u op maat, toegepast op uw wensen.

De hieronder beschreven tocht is een dagtocht, en schetst een beeld van hoe het georganiseerd kan worden voor uw groep.

Gisteren zijn we aangekomen op het AMI kampje, wat ze heel gezellig voor ons hadden ingericht met een kampvuurplaatsje en fakkels. Na een goede maaltijd nog tot diep in de nacht rondom het kampvuur gezeten dus we hebben weinig geslapen. In de ochtend gaan we direct na het ontbijt al op pad.

“Toch”, zegt (AMI) Adri lachend, “ga ik deze spullen niet in mijn ééntje sjouwen vandaag”. Uiteindelijk hebben we de mee te nemen materialen (variërend van touw tot thermoskannetje koffie) eerlijk verdeeld....hoewel...draagt Adri niet een iets te klein rugzakje nu...?

Nadat Adri heeft uitgelegd hoe die kaart en kompas ook alweer werkte (hij moet het ons ieder jaar weer uitleggen) verlaten we ons kampje. Direct lopen we de bossen in en al snel wordt het pad een soort hertenspoor dat grillig over rotsen langs de rivier loopt.

Soms zijn we meer aan het klauteren dan lopen, maar zo te zien vindt iedereen het prachtig.

Na een goed uur lopen zien we op de kaart het stuk waar we de rivier over moeten steken. We zien een enorme rotsplaat aan de overkant, en met die touwen die we vanmorgen in onze rugzakken kregen heb ik een angstig vermoeden dat ik daar straks op dat randje zal staan...

We besluiten onder het genot van een kop meegebrachte koffie te overleggen wat we gaan doen met die oversteek. We hebben een touw meegekregen waarvan we een brug kunnen maken. Aan de andere kant is de waterstand niet hoog en echt koud is het ook niet vandaag. We besluiten voor de makkelijkste weg te kiezen en nemen de natte voeten op de koop toe.

Aan de overkant krijgen we een bergsport gordel aan en beklimmen we eerst de kam van de rots die we eerder al zagen. Het is
 adembenemend om vanaf deze hoogte uitzicht te hebben over het rivierdal. Gelukkig zitten we goed vastgebonden, wantondanks mijn grote mond gisteravond bij het kampvuur merk ik nu toch zo nu en dan dat ik last heb van trillende benen.

Het lijken wel allemaal toppen die door een wandel/ klimpad met elkaar verbonden zijn.
Uiteindelijk komen we dan toch op de gevreesde plaat uit. “Genieten jullie even van het uitzicht en je lunchpakket, dan ga ik de touwen uithangen”.

Adri behangt zichzelf met touwen en rinkelend ijzerwerk en is vertrokken.
Het is de bedoeling dat we na de lunch een abseil maken naar het pad dat ons vanmiddag terug naar het AMI kampje moet leiden. Adri heeft gelukkig al uitgelegd dat niets moet vandaag en er altijd een andere manier is om ergens te komen.

Ik ben eigenlijk al bekaf door al dat klimmen en dalen van daarnet, maar aan de andere kant is het wel een onvergetelijke ervaring, dus ik besluit het toch te doen.

Adri bindt mij vast aan het touw en legt exact uit wat ik moet doen met mijn handen en voeten. Met mijn trillende benen over het randje is doodeng, maar als je eenmaal hangt valt het echt wel mee en blijkt het inderdaad een waanzinnige kick te geven om van deze hoogte naar beneden te zwieren!!

Uiteindelijk haakt er maar één af, en daalt de rest allemaal via het touw af. De uitdaging is té groot om hem niet aan te gaan!

De weg terug valt me zwaar. Na het abseilavontuur voelde ik me even alsof ik de hele wereld aankon maar nu lijken mijn benen wel pap. Gelukkig heeft dit pad minder steile stukken dan dat pad op de heenweg.

Als we in de buurt van het AMI kampje komen steken we nogmaals de rivier over...niemand neemt meer de moeite om zijn schoenen uit te trekken.....we willen zitten en een koud biertje na deze slopende maar meer dan geweldige tocht vandaag!

Interesse in één van onze tochten? Mail ons op info@amioutdoor.nl of bel met 0032-84387997